Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
BIP
ilość odwiedzin: 0284115

Aktualności

 
2015-09-10

Inicjatywa Obywatel!

 

Inicjatywa Obywatel

Uprzejmie informujemy, że w dniu 31 lipca 2015 r. został uruchomiony Projekt „Obywatel”. Na stronie www.obywatel.gov.pl opublikowano napisany prostą polszczyzną pierwszy pakiet kart o najpopularniejszych usługach administracji rządowej. Dostępny jest także rządowy system informacji telefonicznej z numerem centralnym 222 500 115.

Na stronie www.obywatel.gov.pl, zostało udostępnionych 101 kart  opisujących  najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli. Wśród tych kart znajdują się również karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie 19 wybranych rządowych portali tematycznych. Wreszcie informacje jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych. Opisy procedur są jak najprostsze. Każdy powinien je zrozumieć. Opisy były weryfikowane przez zwykłych obywateli – sprawdzono, czy po przeczytaniu rozumieją, jak załatwić daną sprawę.

W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła działalność Informacja dla Obywatela tj. numer telefonu 222 500 115, pod którym  pracownicy KPRM informują obywateli o tym, gdzie  załatwiać sprawy urzędowe. Można tam jednocześnie zgłaszać postulaty, uwagi i opinie, co należy zmienić np. w danej procedurze, by ją uprościć.

Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowód, paszport, czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić. Struktura strony nie odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw
i jednostek podległych.

Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język opisu ‒ np. zamiast „Świadczeniodawca powinien poinformować pacjenta o ewentualnej zmianie terminu udzielenia świadczenia” napiszemy „Lekarz musi cię poinformować o tym, że przesuwa termin wizyty”.

Zespoły redakcyjne, które opracowały opisy pierwszego pakietu usług, udostępnione na stronie www.obywatel.gov.pl, kontynuują prace nad kolejnymi kartami usług. Nowo opracowywane karty będą udostępniane opinii publicznej sukcesywnie.

System informacji telefonicznej („Informacja dla obywatela”):

To rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod numery  telefonu Informacji dla Obywatela, dowiemy się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna – 222 500 115) a w późniejszym etapie będzie rozwijany na poziomie resortowym (w sumie 33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).

System będzie także zbierał informacje o najbardziej skomplikowanych dla obywateli sprawach. Będą oni mogli zgłaszać swoje postulaty oraz opinie na temat administracji rządowej. Informacje te będą później analizowane w celu zaproponowania zmian w prawie.

 

źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Bartosz Peksa
 
Powiadamianie SMS
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
poniedziałek, 24 kwietnia 2017
114 dzień roku
pn wt śr czw pt so nd
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
imieniny
Bony, Horacji, Jerzego
Galeria
Księga gości
Pogoda
PKS
Kursy walut
SMS
Lotto
www.wartanotec.org
Mikroporady
Urząd Gminy Połajewo, ul. Obornicka 6a, 64-710 Połajewo, pow. czarnkowsko-trzcianecki, woj. wielkopolskie
tel.: +48.672567016; 672567062, fax: +48 672567855, email: ug@polajewo.pl, http://www.polajewo.pl
NIP: 763-10-03-276, Regon: 000541138
konto BS Czarnków o/Połajewo: 92895100090019502520000010
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG 2.0 AA projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - SPI